Ogłoszenie o naborze nr FELB.06.15-IZ.00-001/25, Działanie 6.15 Edukacja – IIT

Nabór niekonkurencyjny

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego informuje, iż 24 lipca 2025 r., Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął uchwałę w sprawie przyjęcia do dofinansowania kolejnego projektu (pozycja 4) wybranego w sposób niekonkurencyjny w ramach Działania 6.15 Edukacja – IIT Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.

Załączniki:

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego informuje, iż 15 lipca 2025 r., Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął uchwałę w sprawie przyjęcia do dofinansowania kolejnego projektu (pozycja 3) wybranego w sposób niekonkurencyjny w ramach Działania 6.15 Edukacja – IIT Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.

Lista

KOP

———-

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego informuje, iż 13 czerwca 2025 r., Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął uchwałę w sprawie przyjęcia do dofinansowania kolejnego projektu (pozycja 2) wybranego w sposób niekonkurencyjny w ramach Działania 6.15 Edukacja – IIT.

Lista

KOP

—————-

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego informuje, iż 20 maja 2025 r., Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął uchwałę w sprawie przyjęcia do dofinansowania projektu wybranego w sposób niekonkurencyjny w ramach naboru nr FELB.06.15-IZ.00-001/25, Działanie 6.15 Edukacja – IIT Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.

Lista

KOP

________________

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego informuje, iż 25 lutego 2025 r., Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął zmianę Regulaminu wyboru projektów w sposób niekonkurencyjny w ramach Działania 6.15 Edukacja- IIT programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027 dotyczący wydłużenia terminu składania wniosków o dofinansowanie do dnia 30.05.2025 r.

Dodatkowo zmianie uległy wartości wskaźników planowanych do osiągniecia w wyniku realizacji projektu wskazane w załączniku nr 7 Szczegółowe warunki realizacji projektów dla naboru nr FELB.06.15-IZ.00-001/25 do Regulaminu wyboru projektów w sposób niekonkurencyjny nr FELB.06.15-IZ.00-001/25.

Modyfikacja dotyczy następujących wskaźników:

a) w pozycji nr 2 Gmina Babimost:

Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 426 osób

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 256 osób

b) w pozycji nr 3 Gmina Kargowa:

Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 445 osób

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 267 osób

c) w pozycji nr 5 Gmina Przytoczna:

Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 425 osób

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 255 osób

d) w pozycji nr 6 Gmina Trzebiechów:

Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 128 osób

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 77 osób

e) w pozycji nr 7 Gmina Zbąszynek:

Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 333 osoby

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 200 osób

f) w pozycji nr 8 Gmina Zbąszynek:

Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 86 osób

Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich: 26 osób

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 39 osób.

28 stycznia 2025 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął Regulamin wyboru projektów w sposób niekonkurencyjny nr FELB.06.15-IZ.00-001/25 w ramach Działania 6.15 Edukacja – IIT programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.

1)    Przedmiot naboru

Typy projektu:

Typ I: Mądry przedszkolak – upowszechnienie wychowania przedszkolnego

– utworzenie nowych miejsc, w tym również nowych i alternatywnych form wychowania;

– realizacja dodatkowych zajęć oraz zajęć zwiększających kompetencje kluczowe; działania wspierające umiejętności językowe dzieci z obszarów wiejskich;

– opieka psychologiczna (w tym dla dzieci z doświadczeniem uchodźstwa – na podstawie innych przesłanek niż status migranta)

– szkolenia, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli, w szczególności na rzecz zindywidualizowanego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Typ II: Kompetentny i odkrywczy uczeń – wzrost dostępności i jakości kształcenia ogólnego

– rozwój kompetencji kluczowych i kompetencji przyszłości

– wsparcie psychologiczne i wyrównywanie deficytów powstałych w wyniku pandemii COVID- 19

– wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym uczniów z doświadczeniem migracji i uchodźstwa – na podstawie innych przesłanek niż status migranta)

– opieka psychologiczna i pedagogiczna

– poradnictwo i doradztwo edukacyjno – zawodowe

– programy z elementami profilaktyki przeciwko wypadaniu uczniów z systemu szkolnego lub z elementami profilaktyki przeciwdziałającej porzucaniu szkoły jako programy wychowawcze szkół

– rozwój kompetencji cyfrowych

– działania społeczno – wychowawczych

– wsparcie rozwijania zainteresowań poza edukacją formalną;

– wprowadzanie nowych metod nauczania

– działania wspierające umiejętności językowe dzieci z obszarów wiejskich

Typ III: Specjalista dla rynku pracy – efektywny system formalnego kształcenia zawodowego

– dostosowanie oferty edukacyjnej kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy

– podniesienie prestiżu szkolnictwa branżowego

– organizacja praktycznych form nauczania, w tym staże i praktyki poza granicą kraju

– włączenie pracodawców

– doradztwo edukacyjno – społeczne

– działania społeczno – wychowawczych

– wyrównywanie deficytów powstałych w wyniku pandemii COVID- 19

– rozwój kształcenia zawodowo/ branżowego kadr na potrzeby systemu opieki zdrowotnej

– kształcenie nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu – szkolenia, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji; wsparcie kształcenia umiejętności interpersonalnych i społecznych

– realizacja programów z elementami profilaktyki przeciwko wypadaniu uczniów z systemu szkolnego lub z elementami profilaktyki przeciwdziałającej porzucaniu szkoły;

– programy wychowawcze szkół

– zapewnienie uczniom wsparcia psychologicznego

Typ IV: skuteczna edukacja włączająca – wsparcie placówek w prowadzeniu edukacji włączającej, podnoszenie kompetencji kadry pedagogicznej, bezpośrednie wsparcie uczniów (np. zapewnienie usług asystenckich).

2)    Wnioskodawcami projektów są: Gmina Lubniewice, Gmina Babimost, Gmina Kargowa, Gmina Przytoczna, Gmina Trzebiechów, Gmina Zbąszynek.

3)    Termin składania wniosków: od 31.01.2025 r. do 30.04.2025 r.

4)    Sposób składania wniosku: elektronicznie w wykorzystaniem Systemu Obsługi Wniosków o Dofinansowanie EFS (SOWA EFS) dostępnym pod adresem https://sowa2021.efs.gov.pl/.

5)    Ogólna pula środków przeznaczona na projekty: 9 400 992,13 PLN

W tym EFS+ 85%- 7 990 843,30 PLN, wkład własny 1 410 148,83 PLN

6)    Planowany termin rozstrzygnięcia naboru: II – III kwartał 2025 r.

7)    Dane do kontaktu: Informacje na temat postępowania można uzyskać poprzez kontakt: poczta elektroniczna e- mail: j.wyszynska@lubuskie.pl lub pod numerem telefonu 68 45-65-179.

Finanse

Pula środków na nabór wniosków
7 990 843,30 PLN

Typ naboru

Nabór niekonkurencyjny

Termin naboru

start

31.01.2025

koniec

30.05.2025